Strona, jak wiele innych, wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka). Jeśli ci to odpowiada, kontynuuj - w przeciwnym przypadku dowiedz się więcej kliknij.

Poprzedni blog

Tatry

~ kaczyk717    |    dodano: 2009-07-07 18:05

Heja , obiecywałem , że jak wrócę to napiszę podsumowanko

Wypad miał trwać 4dni ale pogoda  (główny czynnik), chęci i  chęci :) nas zmusiły aby wrócic 3dnia , Obserwacje były prowadzone z  zaprzyjaźnionymi ornitologami  :Marcinem D. , Piotrkiem K . i Damianem K.  od 1 .07 do 3.07

Wyprawa zaczeła się z Doliny Chochołowskiej , tam górski standart , pliszka górska , zniczek , pluszcz , paszkot .  Z doliny Chochołowskiej przeszliśmy Doliną Iwanicką ( żółty szlak) Do doliny Kościeliskiej , po drodze , pliszki górskie , myszołowy , krzyżodzioby swierkowe , czyli znów standardy . W Dolinie  Kościeliskiej przed Schroniskiem  "ORNAK" mieliśmy okazje obserwować dzięcioła trójplaczastego , zjedlismy obiad i wyruszylismy do "ogólnie znanego miejsca " na pomurnika , po dordze jednak kilka pluszczy , pliszki górskie , krzyżodzioby ,  kopciuszki , pokrzywnice , świergotki drzewne i łąkowe , kiedy dotarliśmy w "ogólnie znane miejsce" zaczeło się wypatrywanie pomurnika , 10min i nic ..... 20 min i nic.... już mielismy zmienic punkt obserwacji kiedy nagle zobaczyłem ze coś rusza sie między skałami , mówie do kolegów POMURNIK   ,   ptaka szybko wskazałem reszcie , każdy obserwował go do woli , po czym wyruszylismy dalej ,..... i dalej ...... po drodze to co wczesniej , nic nowego , wracamy do naszej " Wiaty" która okazała się być tylko 2 ławkami w centrum dziczy :)  obok nas spacerował Jeleń ale umilał nam fakt , że całą noc nad głowami chrąkały i latały nam słonki  .

Następnego dnia celem był Kasprowy Wierch , na który mielismy wejsc przez Czerwone Wierchy , w drodze na Ciemniak (2096mnpm) widzieliśmy cn3 drozdy obrożne , mase , naprawdę masę siwerniaków i kozicę :)   W Drodze na Kasprowy kolejne siwerniaki , cn4 płochacze halne oraz pliszki górskie , Na samym kasprowym tłumy ludzi i deszcz :/ ale były tam kolejne 3 płochacze halne

Na tym kończe , dziękuje za uwage i pozdrawiam M.D

Komentarze ( 3 )

akogut
moderator

dodano: 2009-07-07 22:29
Gratulacje, w przyszłym tygodniu też będę w Tatrach.

Netta
puchacz
punkty: 47334
* * * * * * * *

dodano: 2009-07-08 08:31
No to jeszcze nagórnik i będziesz miał komplet "góralszczyzny" ;)

kaczyk717
jaskółka
punkty: 2615
* * *

dodano: 2009-07-08 09:08
Netta napisał:
„No to jeszcze nagórnik i będziesz miał komplet "góralszczyzny" ;)”

Niestety ptak już nie do zobaczenia , ale jeżeli my sie tyle męczylismy przy szukaniu pomurnika na tej jednej skale to ile jest go w pozostałej częsci Tatr , gdzie są równie odpowiednie warunki a nawet lepsze , podejrzewam ze po stronie polskiej jest cn10 par pomurnika tylko odkrycie ich graniczy z wygraną w totka , z nagórnikiem jest zresztą tak samo

Ps.A do kompletu brakuje jeszcze przedniaka ale nie mozna miec przecierz wszystkiego za jednym razem , co będe robił przez reszte życia :)

Nie ponosimy odpowiedzialności za wypowiedzi zawarte w komentarzach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Są one prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
Logowanie do serwisu:

Zapamiętaj hasło

Najnowsze w galerii klubowicza
i ...
to ja na ...
i znow ...
krirówka :)

Najnowsi ulubieni klubowicza

Projekt i wykonanie Excelo.
Powered by excelo true CMS system.
Portal przygotowano dzięki wsparciu finansowemu Ambasady Królestwa Holandii w Polsce