http://www.otopjunior.org.pl
 
<
Poprzedni blog
 
Lista blogów
 
Następny blog
>
 
Tam gdzie wiatr poniesie.;."/.
 
Poleć znajomemu
Drukuj
zagadki../.
 
 
~ luke22    |    dodano: 2008-06-08 18:26

witajcie!!!

mam nadzieje, ze ten temat jako pierwszy przekroczy 100 komentarzy, ale potrzbna jest do tego wasza pełna gotowość i uczestnictwo.

nie wiem czemu, ale tak sie zebraliśmy a tym gronie, że głównie komentujemy zdjęcia a powinniśmy dzielić sie informacjami i sposobem na nauke na naszych blogach.

jeśli będziecie uczestniczyć w tym temacie będzie dobrze.

więc tak.../.

wymyśliłem coś takiego, że będziemy na tym blogu zadawać i odpowiadac na zagadki a będzie odbywało sie to tak, że ja zaczne a ten kto zgadnie moją zagadke zada koleja i tak dalej.

ten kto odpowie prawidłowo i potwierdzi to osoba zadająca zagadke ta osoba ma prawo zadac kolejna i tak dalej.

poprostu kto odpowie prawidłowo ten zadaje kolejną.

oczewiście sami na własne zagadki nie odpowiadajcie.

jako żeby było prosto i żeby zabawa sie rozgręciła zadam jako pierwszy zagadkę bardzo prostą, tak aby dac szanse.

i mam nadzieje, że będziecie uczestniczyć i nie przerwiecie kolejki.

 
 
Komentarze ( 110 )
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 18:27
to zadaje 1 zagadkę../.
Ile max. może ważyć gniazdo bocianie rozbudowywane przez lata??
bociana białego oczywiście../.
 
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 18:43
z tego co sie orientuje to takie gniazdo jest to waga okolo 200 albo 300kg
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 19:37

niestety żle../.

inne propozycje../.

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 19:47
ojej ale ...napisalem 200 -300kg a maksymalna waga gniazda to az 2tony...
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 19:50

ok. teraz dobra odpowiedź../.

do ok. 2 ton.

twoja kolej:)

>>>>>

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 19:55
w Jakim biotopie wystepuje kropiatka oraz ile godzin/dni moze wyniesc opoznienie podczas wylegu pomiedzy jajkami w jednym gniezdzie ?.
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 20:08
kropatka - kureczka nakrapiana
jej biotop to trzcinowiska, małe zarastające jeziorka  rzeki ze stałym poziomem wody
opóżnienie może wynosić ponoc nawet 4 doby./. (wikipedia)
 
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 20:09

jeśli sie zgadza to bachomet prosze zadaj kolejną zagadke,  gdyz czas mnie goi i już musze spadac../.

dzięki:)

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 20:19
no ok wiec zadaje kolejna zagadke ;p
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 20:31
no to teraz jedno z banalnych pytan . Czy Bielik jest orłem ?
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 20:58

to ja może jako, że nie mam czasu uznam, że niewiem??:)

:)

kto wie niech pisz i zadaje kolejną zagadke:)

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 21:15
Nie, bielik nie jest orłem.
Jak najłatwiej odróżnić łozówkę od trzcinniczka?
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 21:35
Wielkością i ubarwieniem przypomina Trzcinniczka, lecz upierzenie z wierzchu mniej rdzawe, a bardziej brązowożółte, od spodu białawe. Stosunkowo krótki dziób, szeroki u nasady. Mniej aktywna od trzcinniczka.
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 21:41
Dzięki wyżej podanym cechom można rozróżnić gatunki tylko jesli łozówka i trzcinniczek siedzą obok siebie ;)
Chodzi mi o inne cechy :)
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 21:54
no to tez to ze Trzcinniczek gniezdzi sie na trzcinach a lozowka nie...oraz to ze trzcinniczek jest bardziej smukly od lozowki. lozowka wystepuje takrze w sadach badz tym podobnych a trzcinniczek jest scisle zwiazany z woda/bagnami i ttrzcinami
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 22:45
Nie o to mi chodziło (ptaki, zwłaszcza na przelotach, mogą być widywane w różnych środowiskach)
Podpowiem, że nie chodzi o wygląd...
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 22:51
wiec chodzi o zachowanie i odglosy ? ;p no trzcinniczek ma charakterystyczny spiew i chyba trudno pomylic go z czym kolwiek...no moze tylko ze szpakiem ktory bedzie go udawal;p
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 22:56
Tak, chodzi o głos. Chociaż powiedziałabym, że to głos trzciniaka trudno z czymkolwiek pomylić, a trzcinniczek drze się jak niedorobiony trzciniak ;) Natomiast łozówka naśladuje głosy wielu gatunków ptaków. (Oprócz tego te 2 gatunki różnią się czołem, długością stopy i długością poszczególnych lotek ;))
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 22:56
no szpakom nieżle wychodzi podkład innych ptaków.
choć warto dodac że trzcinaki potrafią nasladowac odgłosy ok. 100 europejskich ptaków i ponad 113 afrykańskich.
do szpaków nie wiem jak sie ma, ale też dziwne ptaki zdaża sie nasladowac jemu.
sorki za wtrącenie./.
 
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 23:00
luke22 napisał:
trzcinaki potrafią nasladowac odgłosy ok. 100 europejskich ptaków i ponad 113 afrykańskich.”

Chodzi o grupę czy o gatunek "trzciniak" - bo z tego, co wiem, to trzciniak ma tylko jeden śpiew. :)

 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 23:03

chodzi o grupe, a konkretniej już nie pamiętam, ale europejskich trzciniaków../.

tak pisało

 

 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 23:06

troszke namieszałem sorki../.

język mi sie plącze../.

to czyja kolej??

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-08 23:11
Luke zadaj pytanie bo przedtem ja zadawalem za Ciebie;p
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-08 23:37

ok. to zadam to co pierwsze, a zarazem proste przyszło mi do głowy.

ptak ten nazywany jest "obrońcą ptasich lęgów" i myśle, że netta zna go doskonale ze wględu na swoja okolice:)

 

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-09 07:04
czy chodzi tu o czajke? choc czajka zaciekle broni tylko swojego legu;p
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-09 15:09

nie nie chodzi o czajke.

ptak ten równiez zaciekle przegania innych drapieżników co sprawia, że w okolicy gniazda tego ptaka chętnie gniazduja inne.

ornitolodzy nazywają to równiez "parasolem ochronnym ......................."

myśle, że już wiesz o co chodzi./.

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-09 15:59
rycyk?
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-09 16:05

"parasol ochronny rycyka"

tak to rycyk

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-09 17:04
W takim razie coś łatwego:
Ile gatunków czapli występuje w Polsce? (lista gatunków mile widziana ;))
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-09 17:20

;/

9 gatunków a dokładnie:

- czapla siwa

- czapla purpurowa

- czapla biała

- czapla nadobna

- czapelka (czapla złotawa)

- czapla modronosa

- ślepowron

- bączek

- bąk

 

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-09 17:25
no to luke pytanie zadawaj;p
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-09 19:07

to pytanie głupie troche, ale i bardzo proste, gdyz nie mam za wiele czasu../.

jak i czym w letnie dni bociany potrafią schładzać sobie nogi../.

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-10 09:38
W dość mało elegancki sposób ;-) - oddając na nie kał. Stąd czasem trafia się bocian z nogami w polskich barwach narodowych :-)
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-10 13:54
no wiec Netta czekamy na pytanie;p
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-10 22:42
Czekam, aż autor pytania potwierdzi, że to poprawna opdpowiedź - porządek musi być!
 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-10 23:17
heheh ale autorpytania nie spieszy sie z podaniem odpowiedzi badz z potwierdzeniem poprawnosci ^^
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-11 07:00

tak to odchody../.

twoja kolej

i sorki, ale mnie nie było

>>>>>

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-13 23:48
Jaki ptak śpiewający, kolorowo ubarwiony, lęgnący się w Polsce, spędza zimę na Półwyspie Indyjskim?
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-15 19:55
Nikt nie zgaduje, to może ja spróbuję - wilga ?
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-15 20:02
Brawo za odwagę! Niestety, wilga zimuje w Afryce.
No to podpowiem, bo widzę, że zagadka trudna jest. Głos tego ptaka Anglicy tłumaczą jako "Nice to meet you". Mogę obiecać, że zaraz po podaniu prawidłowej odpowiedzi, wstawię zdjęcie tego ptaka z wczoraj (13.06) ;)
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-15 20:11
Czyżby, PTAKI EUROPY zawierały niścisłości ?
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-15 20:22
Ale czyje PTAKI EUROPY? We wszystkich książkach, jakie mam, jest napisane, że wilga spędza zimę w Afryce.
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 08:41

To dziwonia !

Ptaki Europy- praca zbiorowa Z. Czarnecki i in. z rysunkami W. Siwka

 

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 19:03
Gratuluję prawidłowej odpowiedzi, czekamy na kolejną zagadkę :-)
Co do obiecanego zdjęcia - jeszcze dziś wyślę do galerii.
PS. Tych "Ptaków Europy" nie znam - z którego to roku?
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 19:07

Jeszcze Cię na świecie nie było 1982. :)

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 19:10
Aaa, w takim razie czuję się rozgrzeszona ;-)
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 19:20
Nie jestem ekspertem, może najnowsze badania dowodzą, że wilgi tylko występują na Półwyspie Jndyjskuim, a nasze zimują wyłącznie w Afryce. Chociaż z ptakami to trudno coś twierdzić na 100%.
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 19:25
Głosu jakiego, pospolicie występującego w polskich lasach ptaka, nie usłyszą ludzie, którzy mówiąć delikatnie, mają słaby słuch?
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 20:34
Znaczy głusi, mówiąc brutalnie? Tacy to chyba żadnego ptaka nie usłyszą ;)
A na poważnie, czy ten głos jest bardzo słaby czy też bardzo wysoki?
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 21:26
ja sie domyślam, ale wole sie wstrzymać.../.
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 22:26
Ależ nie bądź taki skromny, jako twórca tego wątku powinieneś się udzielać ;-)
Ja osobiście podejrzewam mysikrólika...
 
 
akogut
żuraw
punkty: 2858
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 22:52

Tak super!

Ludzie starsi i nie słyszący wysokich tonów ( przygłusi ) nie słyszą mysikrólika.

Głos zniczka jest nieco niższy.

 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-16 23:22
Wygląda na to, że znów moja kolej. Zapraszam do galerii. Tak jak poznać pana po cholewach, tak poznać ptaszka (niektórego) po ogonku. Któż zgadnie pierwszy?
PS. luke22, nie wstrzymuj się, proszę...;-))
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-18 21:14
luke22 trafił w strumieniówkę, ale jakoś tak bez przekonania. W takim razie umieszczam w galerii kolejną, znacznie łatwiejszą fotozagadkę.
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-20 21:12
ok. zadam zagadkę ale fajnie by było gdyby były one coraz prostsze żeby każdy mógł zgadywać./.
moja będzie taka średnia./. ci co wiedzą to wiedzą ci co nie wiedzą nie musza nawet szukać bo nie znajdą./.
zagadka:
Jest to bardzo rzadki lęgowy gatunek ptaka wodnego - krajowa populacja szacowana jest na nie więcej niż 10 par nie licząc przelatujących itp. Nazwa związana jest z charakterystycznym dźwiękiem wydawanym przez samce.
koniec:)

 
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-20 22:28
Bączek? Jak ktoś się uprze to liczebność może znaleźć np. w "Awifaunie Polski" Ludwika Tomiałojcia i Tadeusza Stawarczyka :)
 
 
Netta
żuraw
punkty: 2785
* * * *
 
dodano: 2008-06-20 23:56
Nie, to nie może chodzić o bączka, nazwa nie jest dźwiękonaśladowcza. Poprawiam na ŚWISTUNA, kaczkę bardzo liczną na przelotach, ale prawie nielęgową w Polsce (5 do 10 par).
 
 
luke22
żuraw
punkty: 2715
* * * *
 
dodano: 2008-06-21 11:33

tak to świstun../.

na przelotach jest dość liczna ale w okresie lęgowym nie zachwyca../.

 

 
 
Bachomet
jaskółka
punkty: 1525
* * *
 
dodano: 2008-06-29 12:28
no Netta wiec czekamy na zagadke bo to Ty jako ostatnia odgadlas ;p