Strona, jak wiele innych, wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka). Jeśli ci to odpowiada, kontynuuj - w przeciwnym przypadku dowiedz się więcej kliknij.
http://www.otopjunior.org.pl
 
<
Poprzedni blog
 
Lista blogów
 
Następny blog
>
 
Krejzola i ptaki.! :)
 
Poleć znajomemu
Drukuj
Ptasie zagadki :)
 
 
~ krejzola005    |    dodano: 2011-12-11 18:47
1. Dzięcioł o najdłuższym języku to ;
a ) trójpalczasty
b ) zielony
c ) czarny

2. Ptak który rozpoznaje swoje odbicie w lustrze to ;
a ) sroka
b ) kuropatwa
c ) czajka

3. Przodkowie gołębia miejskiego to ;
a ) gołębie sierpówki
b ) gołębie grzywacze
c ) gołębie skalne
 
 
Komentarze ( 147 )
 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2011-12-11 19:07
1-b, 2-a i 3-c. Tak mi się wydaje... :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-11 21:36
Puszczyk napisał:
„1-b, 2-a i 3-c. Tak mi się wydaje... :)”
Gratuluję, wszystkie odpowiedzi prawidłowe :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-11 21:39
4. Ptak wielkości trznadla . Kiedyś pospolity ptak polskich miast i wsi. Nazywano je śmieciuszkami. Charakterystyczna cecha, czubek na głowie. Często obserwuje je Matis ;D Co to za ptaszek ? :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-11 21:42
5. Który z ptaków mieszkających w Polsce , nie wydaje z siebie dźwięków ?
a ) bocian biały
b ) bocian czarny
c ) czapla siwa
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-11 21:42
6. Najszybszy ptak na świecie to ;
a ) myszołów
b ) orzeł przedni
c ) sokół wędrowny
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-11 22:29
4. Dzierlatka ;)
5. Rozumiem, że u a) klekotanie się nie liczy?
6. Peregrin, c) ;)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-12 18:29
janek napisał:
„4. Dzierlatka ;)5. Rozumiem, że u a) klekotanie się nie liczy?6. Peregrin, c) ;)”
4 i 6 - Bardzo dobrze ;)
Co do 5 to zaczynam mieć wątpliwości, bo oprócz klekotania wydają jeszcze jakieś świsty, które można uznać za głos.
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-12 19:39
Rozumiem, że 5 nie ma poprawnej odpowiedzi?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-12 21:00
janek napisał:
„Rozumiem, że 5 nie ma poprawnej odpowiedzi?”
Chodziło mi o bociana białego, tylko trochę źle zadałam pytanie. Powinno być ; Ptak który prawie wcale sie nie odzywa ? Sorki ; )
 
 
Corvus
jaskółka
punkty: 1225
* * *
 
dodano: 2011-12-14 20:47
Myślę, że prawidłowa odpowiedź to 1b, 2a, 3c. Co do trzeciego to jestem pewny! :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-14 21:18
Corvus napisał:
„Myślę, że prawidłowa odpowiedź to 1b, 2a, 3c. Co do trzeciego to jestem pewny! :) ”
Wszystkie odpowiedzi prawidłowe.Gratuluję:))
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 16:09
7.  Najmniejszy ptak Europy, można go spotkać w miejskim parku ?

 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 16:11
8. Ptak, który potrafi poruszać się po pniu drzewa z głowa w dół ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 16:12
9. Który z występujących w Polsce niewielkich ptaków potrafi miażdżyć dziobem pestki owoców ?
 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 17:34

7. Mysikrólik

8. Kowalik

9. Grubodziób

 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 18:21
basias napisał:
„7. Mysikrólik 8. Kowalik 9. Grubodziób”
Brawo! Wszystkie odpowiedzi prawidłowe :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 18:55
Niby-skowronek, co śpiewa z drzewa.?
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-15 19:00
*10, Może świergotek drzewny, ale ten też raczej w locie...
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-16 16:50
janek napisał:
„*10, Może świergotek drzewny, ale ten też raczej w locie...”
Bardzo dobrze :) Czasami trochę trzeba utrudnić . Mogłam napisać ; " ... śpiewa z nad drzew " .
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-16 16:51
11. W Polsce dawniej nazywano go "wolim oczkiem". Prawdopodobnie z powodu niewielkich rozmiarów i krępego kształtu .
 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-16 16:53
11. Strzyżyk
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-16 16:55
12. Na Śląsku uważa się, że jego obecność w gospodarstwie zapewnia szczęście i chroni dom przed pożarem.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-16 16:58
basias napisał:
„11. Strzyżyk”
Prawidłowa odpowiedz :) Gratuluję.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-18 20:02
Czy mogę ja zadać jedna zagadkę?

Jaki ptak jest najmniejszy na świecie? Ile ma cm.? Ile waży?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-19 15:25
kormoran_13 napisał:
„Czy mogę ja zadać jedna zagadkę?Jaki ptak jest najmniejszy na świecie? Ile ma cm.? Ile waży?”
Oczywiście, możesz zadawać zagadki :) Bardzo lubiłam zagadki Tamary, trochę mi ich brakuje :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-19 15:26
13. Rajski ptak to postać czy taki ptak naprawdę istnieje ? Jeżeli tak, to jak się nazywa ? :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-19 15:29
14. Jest świetnym kowalem, ale także i murarzem, ponieważ zamurowuje za duże otwory wejściowe do dziupli, tak żeby utrudnić dostęp intruzom :)
 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2011-12-19 15:39
13. Rajskie ptaki to inna nazwa cudowronek.
14. Kowalik? :)

 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-19 16:31
Puszczyk napisał:
„13. Rajskie ptaki to inna nazwa cudowronek.14. Kowalik? :)”
Gratuluję, obie odpowiedzi prawidłowe :)

Ps. W pytaniu o rajskiego ptaka miało być : " ...postać z bajki czy naprawdę taki istnieje... " 
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-20 19:19
Nikt nie skusi się odpowiedzieć na moje pytanie?

A mogę zadać następne?
Jaki to ptak?
Podaj polską i łacińska nazwę ptaka. :)

Zdjęcie z http://zoo.silesia.pl/index.php?id=21&dwiad=58 :)
 
 
ficia15
bielik
punkty: 16372
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-20 19:59
szpak balijski (Leucopsar rothschildi)
:]
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-20 20:51
kormoran_13 napisał:
„Czy mogę ja zadać jedna zagadkę?Jaki ptak jest najmniejszy na świecie? Ile ma cm.? Ile waży?”
To ja się w takim razie skuszę.
Odp: Koliber - długość 6-22 cm , masa ciała 2-20g.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-20 20:54
To pozostała do rozwiązania zagadka nr 12 :) 
Dla ułatwienia dodam, że jest taka postać w bajce :)
O kimś kto zgubił pantofelek :)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-21 12:01
krejzola005 napisał:
„To pozostała do rozwiązania zagadka nr 12 :) Dla ułatwienia dodam, że jest taka postać w bajce :)O kimś kto zgubił pantofelek :)”
Po takiej podpowiedzi to ja się skuszę i odpowiem,że to kopciuszek :) A tak nawiasem to nie wiedziałam, że są już nowe zagadki :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:02
DoXxil napisał:
„krejzola005 napisał:„To pozostała do rozwiązania zagadka nr 12 :) Dla ułatwienia dodam, że jest taka postać w bajce :)O kimś kto zgubił pantofelek :)”Po takiej podpowiedzi to ja się skuszę i odpowiem,że to kopciuszek :) A tak nawiasem to nie wiedziałam, że są już nowe zagadki :)”
Bardzo dobrze :) 
A co do zagadek , to na początku mojej obecności tutaj dyżurnym zagadkowiczem była tamara .  Chciałabym pociągnąć dalej zagadki :) Zobaczę jak mi to wyjdzie :) Kilka zagadek wstawiła już kormoran_13 . Jak ktoś ma ciekawe to tez może wstawić :) Ja tez lubię je rozwiązywać :)

15. Ptak który nosi frak i pływa najszybciej spośród wszystkich stworzeń.
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:06
Frak? To jakiegoś nura obstawiam, ale naprawdę są ryby szybsze od ptaków... ;)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:12
16. Ptak, który na końcu języka ma narząd pełniący funkcję ucha ? Dzięki niemu słyszy żyjątka znajdujące się w drzewie.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:15
janek napisał:
„Frak? To jakiegoś nura obstawiam, ale naprawdę są ryby szybsze od ptaków... ;)”
Nastąpiła pomyłka. " ...SKRZYDLATYCH stworzeń " .
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:27
Ficia15 - dobra odpowiedź. :)
Krejzola - chodziło mi o gatunek kolibra.

 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:30
15. Może pingwin? Wydaje mi się, ze jego upierzenie troszkę przypomina frak :)
16. To chyba kiwi, ale nie jestem pewna.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:35
kormoran_13 napisał:
„Ficia15 - dobra odpowiedź. :)Krejzola - chodziło mi o gatunek kolibra.”
Koliber o nazwie trzmielak  - 1,5g , 1,25 cm
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 19:42
Bardzo dobrze. :)

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-21 20:17
Zagadka nr 3.
Jaki to gatunek ptaka?

http://lh4.ggpht.com/-c0x9fUb5vhY/S5t-b9YJpoI/AAAAAAAACU0/PnyX1cOjAz0/s1024/DPP_0030294.JPG
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-22 11:06
Błyszczak purpurowy(Lamprotornis purpureus)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 16:00
Prawidłowa odpowiedź! :)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 18:48
4a (będę pisać "a", żeby nie myliło się z zagadkami krejzoli).
Co to za ptak?
http://www.birdwatching.pl/uploads/gallery/1410/xfEB7Tmt7r938oRrDJg7K6F2drvibHGWSucSOkk1.jpg

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 18:55
5a. Czy gżegżółka rzeczywiście istnieje? Jeśli tak, to co to za ptak?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 18:57
Sprostowanie: Jesli tak, to jak można ją inaczej nazwać?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 19:03
6a. Jaki jest najcięższy ptak latający (z wymienionych)?
a.) bielik
b.) drop
c.) żuraw
d.) struś afrykański
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-22 19:20
5a
Jest to gwarowa nazwa kukułki ;)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 19:28
Prawidłowa odpowiedź, DoXxil! :)
 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-22 19:28

6a

Odp. b.

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-23 16:55
gratuluję!

4a. PODPOWIEDŹ
Na zdjęciu jest ukazana samiczka pewnego gatunku. A tak wygląda samiec: http://www.birdwatching.pl/uploads/gallery/2479/C0qV2WujTH3iPJdwFY44WEFdoyV5fdE3Pp89ezrA.jpg

7a. Rozpoznaj ptaszka na zdjęciu. :)
http://wdict.net/img/spur-winged+lapwing.jpg
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-23 17:27
7a
Czajka szponiasta(Vanellus spinosus)

 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2011-12-23 17:57
4a. Czy to koliberek rubinobrody?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 12:24
Zgadza się. Brawo Puszczyku i DoXxil!

8a. Mały ptak o wyglądzie puszystej kuleczki z przesadnie długim ogonem. :)

9a. Po okresie lęgowym (ptak, oczywiście :P ) traci zewnętrzne warstwy rogowe dzioba. Żywi się rybami. Gniazduje w dużych stadach.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 13:57
Puszczyk napisał:
„15. Może pingwin? Wydaje mi się, ze jego upierzenie troszkę przypomina frak :)16. To chyba kiwi, ale nie jestem pewna.”
15. Prawidłowo :)
16. To taki bardziej pospolity ptak, spotykany nawet w parkach :)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 14:10
16. Nie wiem. Może dzięcioł? :)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-24 16:14
8a
Kojarzy mi się raniuszek :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 16:26
kormoran_13 napisał:
„16. Nie wiem. Może dzięcioł? :)”
Bardzo dobrze :) 

A 8a to to też mi się najbardziej kojarzy z raniuszkiem :) :D
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 16:54
17. Ptak co swój ogonek chwali ;)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 17:00
18. Od niemieckiej nazwy tego ptaka ( Kiebitz ) nazywamy osoby towarzyszące różnym zawodom - kibicami.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 17:08
19. Czasami nazywany wróblem trzcinowym.
 
 
emis13
bielik
punkty: 27298
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 19:42

18. czajka

19. potrzos

 
 
emis13
bielik
punkty: 27298
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 19:44

17. pliszka siwa

Jako ciekawostkę dodam, że dawniej ze względu na intensywne porusznie ogonkiem przy chodzeniu zwana była ,,trzęsipupką" ;).

 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 22:31
emis13 napisał:
„18. czajka 19. potrzos”
Bardzo dobrze :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 22:32
emis13 napisał:
„17. pliszka siwa Jako ciekawostkę dodam, że dawniej ze względu na intensywne porusznie ogonkiem przy chodzeniu zwana była ,,trzęsipupką" ;).”
Prawidłowo :) Gratuluję :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-24 22:46
20. Ptak nazywany " pingwinem północy " ?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-25 10:21
8a. To raniuszek. Brawo krejzolu i DoXxil! :)

9a. PODPOWIEDŹ
Gatunek ptaka z rodziny alk.
CIEKAWOSTKA: uważany jest przez ludy północne za pośmiertną postać marynarzy i rybaków, którzy zginęli na morzu.
Źródło: Wikipedia

10a. Ptak wodny, co wygląda prawie jak kaczka, jednak bardziej spokrewniony jest z żurawiem niż z tym ptakiem. Ma bardzo długie i grube palce u nóg oraz biały dziób.
 
 
Emi10
łabędź
punkty: 10096
* * * * * *
 
dodano: 2011-12-25 11:19
10a. Jest to łyska :)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-25 12:41
Zgadza się :)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-25 12:48
20.Alczyk :)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-25 12:50
19.potrzos??
Przepraszam, że te dwie odpowiedzi są  w dwóch komentarzach, ale coś mi sie z komputerem dzieje i nie dodało razem.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-26 10:40
11a. Głuszce i cietrzewie mogą sporadycznie krzyżować się dając potomstwo. Jak nazywa się taki mieszaniec?

12a. Ptak ten ma charakterystyczny sposób polowania: brodzi on w płytkiej wodzie, obniżając głowę tuż nad jej powierzchnię oraz rozkładając nad głową i szyją skrzydła tworzące szczelny "parasol", w którego cieniu może łatwiej trafić dziobem dobrze widoczne pod wodą ryby czy inne zwierzęta wodne.

13a. Łatwiejsza zagadka dla młodszych klubowiczów.
Uzupełnij ptasie przysłowia (liczba kropek nie musi się zgadzać z długością słowa):
a.) Jedna ..... wiosny nie czyni.
b.) Lepszy (1)...... w garści niż (2)...... na dachu.
c.) Wybiera się jak ....... za morze.
d.) Trafiło się ślepej .... ziarno.
e.)
Gdy na świętego Józefa ....... przybędzie, to śniegu już nie będzie.
 
 
Serducho1
wróbel
punkty: 567
* *
 
dodano: 2011-12-26 13:52
11a. skrzekot?

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-26 15:29
Tak, skrzekot. Brawo, serducho1! :)
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-26 15:53
20 to zwykle ogólnie alki, 12a czapla czarna, 13a:
a) j.......a
b) w.....l, g.....b
c) k.....e
d) b.....n
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-26 16:00
12a prawidłowo. Rozumiem, że to podpowiedź do 13a?
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-26 16:13
12a-Czapla czarna
A te moje dwie poprzednie odpowiedzi są dobre??
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-27 10:27
Odpowiedź do 12a podał już Janek - to czapla czarna. O resztę odpowiedzi spytaj Krejzoli.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-28 11:42
DoXxil napisał:
„19.potrzos?? ....”
Bardzo dobrze. Odpowiedz prawidłowa :)


 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-28 11:50
DoXxil napisał:
„20.Alczyk :)”
Odpowiedz też prawidłowa. Choć ja zadając pytanie korzystałam z książki " Wiem jaki to ptak" i tam to określenie były przypisane dla nurzyka. Ale jak zauważył janek określenia tego używa się ogólnie do rodziny alk :) A alczyk to też z rodziny alk , więc odpowiedz jest dobra :)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2011-12-29 17:20
9a.maskonur?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 18:39
21. Ptak lub nazwisko byłego bramkarza naszej kadry piłki nożnej ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 18:40
22. Ptak lub nazwisko Janka z załogi " Rudego 102 " ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 18:41
23. Ptak zwany dawniej synogarlica turecką ?
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 19:24
21. to oczywiście tańczący Jurek Dudek, 22. Janek Kos i 23.... Cukrówka :P
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 20:40
janek napisał:
„21. to oczywiście tańczący Jurek Dudek, 22. Janek Kos i 23.... Cukrówka :P ”
Janek , wszystkie odpowiedzi bardzo dobre :) 
No i podpowiedziałeś następną zagadkę :)

22. Co to za ptak którego janek nazwał cukrówką ?

 
 
ficia15
bielik
punkty: 16372
* * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 21:10
krejzola005 napisał:
„22. Co to za ptak którego janek nazwał cukrówką ?”
22. To oczywiście sierpówka :]
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-29 21:22
Ficia15 - Odpowiedz prawidłowa :)
 
 
Serducho1
wróbel
punkty: 567
* *
 
dodano: 2011-12-30 09:33
W kieleckim parku są woliery, w jednej z nich są cukrówki (Streptopelia roseogrisea), a w innej sierpówki (Streptopelia decaocto), a ja do niedawna myślałem, że nie ma takiego ptaka jak cukrówka, tylko że tak niektórzy (np. moja babcia) mówią na sierpówki. ;O
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2011-12-30 16:37
Serducho1 napisał:
„W kieleckim parku są woliery, w jednej z nich są cukrówki (Streptopelia roseogrisea), a w innej sierpówki (Streptopelia decaocto), a ja do niedawna myślałem, że nie ma takiego ptaka jak cukrówka, tylko że tak niektórzy (np. moja babcia) mówią na sierpówki. ;O ”
Do tej pory myślałam tak jak Ty, że cukrówki to sierpówki, ale rzeczywiście są to dwa różne gatunki. Tak przynajmniej piszą w internecie. Sierpówka to Synogarlica turecka, a cukrówka to Synogarlica Północnoafrykańska i występuje u nas tylko w niewoli :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-02 20:51
23. Który dzięcioł nie kuje dziupli i odlatuje na zimę do Afryki ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-02 20:52
24. Ile waży najcięższy ptak latający i jak się nazywa ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-02 20:54
25. Który ptak lata najwyżej i jak się nazywa ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-02 21:02
26. Ptak zwany szarytką ?
 
 
sokole_oko
bielik
punkty: 26714
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-02 21:41
23. Tak ... Wyjątek nasz kochany :) . Oczywiście krętogłów, który nie tylko wskazanym powyżej zachowaniem, ale i również wyglądem  różni się od naszych pozostałych dzięciołów.
 
 
sokole_oko
bielik
punkty: 26714
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-02 21:47
26. Z tego co pamiętam to obecna sikorka uboga. Wydaje mi się, że czytałam o tym w Ptakach Polski Kruszewicza. Problem był taki, że istnieje również zakon szarytek i możemy sobie wyobrazić jakie musiało być zamieszanie, kiedy ktoś napisał, że widział parę np. kopulujących szarytek . :)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-06 15:42
DoXxil napisał:
„9a.maskonur?”
Oczywiście, maskonur. Brawo. Przepraszam za ta długa przerwę. :)

24. Cóż, jedni mówią, że drop (ok. 3–17 kg, jak pisze ciocia Wikipedia :P), a inni, że ł. niemy (od 10 do max. 23 kg, również z Wikipedii). Tę zagadkę zostawię innym. :)

13a. czeka na odpowiedź!

14a. Jaki ptak nazywany jest czasem "ping-pongiem"?
15a. Jajos - jaki to ptak?
 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2012-01-06 15:57
13a.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
Lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu. Przynajmniej ja takie znam, bo są też wersje z kanarkiem. :)
Wybiera się jak sójka za morze.
Trafiło się ślepej kurze ziarno.
Gdy na świętego Józefa bocian przybędzie, już śniegu nie będzie.
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2012-01-06 18:40
14a-wąsatka?
15a-bocian czarny?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-07 15:44
13a, 14a i 15a prawidłowo.

16a. Jest jedynym kolibrem, który posiada tylko 4 rozwinięte sterówki.
17a. Co to za gatunek ptaka? http://img529.imageshack.us/img529/3148/003f9o2519vy7.jpg
 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2012-01-07 17:58
17a. Sekretarz?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-08 16:28
Brawo! :)
Zagadka 16a czeka!

18a. Rozpoznaj ptaszka
http://www.globtroter.pl/zdjecia/uganda/114990_uganda_lake_victoria_kampala.jpg

19a.
Rozpoznaj ptaszka
http://zasoby.ekologia.pl/artykulyNew/11816/xxl/puchcc_600x390.jpg

20a.
Rozpoznaj ptaszka
http://lh3.ggpht.com/-Jqu8fcJVXhY/S5deS9FgGrI/AAAAAAAAA20/HATh-A9UN90/s1024/DSC_7792cnx_hoacyn1024.jpg

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-08 16:33
21a. Jaki ptak lata najszybciej?

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-08 16:35
22a. Jaki ptak ma największą rozpiętość skrzydeł?
 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2012-01-08 17:17
22a. Albatros wędrowny?
21a. Sokół wędrowny?

 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-08 20:38
Kormoran, a może by tak naszą rodzimą awifaunę na zdjęciach do zagadek? :)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-10 20:04
Puszczyku, prawidłowo. Tylko taka jedna uwaga - nie pytaj się mnie. Odpowiadaj bez pytajnika na końcu.
Janku, naszą awifaunę prawie każdy zna, więc staram się zadawać trudniejsze zagadki. Ale jak prosisz, to proszę bardzo. :)

Zagadki 18a, 19a oraz 20a wciąż czekają na odpowiedź!

23a. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/2006_1031turturduva0224.JPG/800px-2006_1031turturduva0224.JPG
Rozpoznaj ptaszka na zdjęciu. UWAGA! Napisz cechy, które wskazują na ten gatunek!

24a. Jaki to ptak?
 
http://www.gdynia.pl/g2/skrypty/ekologia/eko-3/strony/img/godbkt-1.jpg

25a.  Jaki to ptak?
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:UferschnepfeNebenNest2.jpg&filetimestamp=20060726203230
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-10 20:11
Dzięki pięknie ;). W pierwszym (23a) podpowiedź, duża jest w linku, a drugie i trzecie to ten sam ptak.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:14
sokole_oko , odpowiedzi 23 i 26 prawidłowe :) i bardzo wyczerpujące ;D
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:21
kormoran_13 odpowiedz 24 prawidłowa :) chociaż ja znalazłam, że to drop jest najcięższym ptakiem latającym :) ale faktycznie różne źródła podają, że to drop, pelikan lub łabędź.

 Pozostały jeszcze zagadki : 25, oraz zagadki kormoran_13  - 18a, 19a, 20a, 23a, 24a i 25a :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:23
27. Jakie ptaki mają nieruchome gałki oczne ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:25
28.  Jakie ptaki latają z otwartym dziobem i połykają wszystko co im się trafi ?
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:27
27. Sowy mają nieruchome gałki oczne, ale za to potrafią obracać głowę o 270 stopni. :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:28
29. Jego ulubionym pokarmem są jaskółki ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:29
30. Jakie ptaki najkrócej wysiadują jaja od 10 do 12 dni ?
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2012-01-11 16:41
28.jerzyki
29.kobuz
30. dzięcioły


 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-11 21:02
kormoran_13 zagadka 27 odpowiedz prawidłowa :)

DoXxil 28,29,30 odpowiedzi prawidłowe :)

Gratuluję :)
 
 
sowa
moderator
 
dodano: 2012-01-12 01:33
A ja gratuluję krejzoli wytrwałości w zadawaniu zagadek :)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2012-01-12 16:22
25.sęp płowy-ponad 11tys. m n.p.m.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-12 17:00
Pozostały jeszcze zagadki 16a, 18a, 19a, 20a, 23a, 24a i 25a :)
 
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-12 17:09
DoXxil odpowiedz do 25, bardzo dobrze :)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2012-01-12 17:11
Odpowiedz do 16a. Lodigezja .
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-12 17:25
Zgadza się, to lodigezja.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-01-21 16:38
PODPOWIEDZI:
18a. Actophilornis africanus :)
19a. P _ _ _ _ _ _ _ k   ż_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ y
20a. Podpowiedź w linku :)

Podpowiedzi do zagadek 23a - 25a napisał już Janek:
"
W pierwszym (23a) podpowiedź, duża jest w linku, a drugie i trzecie to ten sam ptak."
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2012-01-30 17:41
Skoro tak długo nie ma chętnych, to ja podam odpowiedz na jedno z nich(może ktoś się skusi na pozostałe :)
18a.długoszpon afrykański
Uzasadnienia nie podaje, z powodu dużych podpowiedzi ze strony kormorana.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-05 13:19
No cóż, nie pozostaje mi nic innego niż podać odpowiedzi do tych zagadek.
19a. puchaczyk żółtobrzuchy.
20a. hoacyn
23a. turkawka
24a i 25a. rycyk
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-05 13:33
26a. Pierwszymi okazami tych ptaków, które dotarły do Europy w XVI wieku, były wyprawione przez plemiona zamieszkujące Nową Gwineę skóry, pokryte piórami i pozbawione nóg. Na ich podstawie stworzono mit o tym, że ptaki te całe życie spędzają w powietrzu, jak anioły, które opadają na ziemię tylko wtedy, gdy umierają. Następnie w XVIII wieku Karol Linneusz opisał tego ptaka, który był kompletnym okazem. Nawiązując do mitu, nadał temu gatunkowi nazwę "bez nóg".
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-05 13:46
27a. Nazywany jest czasem amerykańskim strusiem.

28a.
Czasem zwyczajowo nazywany jest słonecznym perkozem, chociaż te gatunki nie są ze sobą spokrewnione. Mniejsza samica jest żywiej ubarwiona i ma białe pióra na podgardlu zamiast szarych. Przypuszczalnie to ona dominuje podczas godów.

29a.
Jej wizerunek stał się inspiracją do stworzenia postaci z kreskówki, zwanej Strusiem Pędziwiatrem.

Te informacje (zagadki 26a, 27a, 28a i 29a) pochodzą z książki "Świat Ptaków. Od antarktycznych pingwinów do afrykańskich papug." Michael'a Wright'a.

 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-05 17:27
26a, to oczywiście Apus apus ;)
 
 
DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *
 
dodano: 2012-02-05 18:27
27a.nandu

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-08 16:01
Janku, źle. Ten ptak żyje w Nowej Gwinei. Jest napisane, że były wyprawione przez plemiona zamieszkujące Nowa Gwineę. Ten ptak jest charakterystyczny dla tego obszaru (Nowej Gwinei), nie występuje w Polsce.

DoXxil, brawo! :)
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-08 20:18
Jak nie? :DDD. No może rzeczywiście z pochodzenia nie, ale Apus apus znaczy tyle co beznogi beznogi :P. No ale dobra, może chodzi o inny gatunek jerzyka.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-08 20:28
Nie. o inne gatunki jerzyka tez nie chodzi.
Chodzi o Paradisaeę :)
Dalej się już domyśl.
 
 
janek
bielik
punkty: 21958
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-08 20:37
Paradisaea to popielatkę znam... ;). Wujek gógyl podpowiada, że jest taka rodzina takich śmiesznych kolorowych ptaszków, no ale dobra, dla mnie beznogi to zawsze jerzyk ;)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-08 20:53
A prawidłowe rozwiązanie zagadki to Paradisea apoda.
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-10 17:58
Zagadki 28a i 29a czekają na odpowiedź! :)
 
 
Puszczyk
kruk
punkty: 6505
* * * * *
 
dodano: 2012-02-10 18:18
29a. Kukawka kalifornijska? Ciocia Wikipedia tak podpowiada :)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-19 09:39
Tak, zgadza się Puszczyku. :)

PODPOWIEDŹ
28a. Zdjęcie tutaj: http://lh5.ggpht.com/-k7CtxIis5aQ/TVhRBpz6G4I/AAAAAAAANSo/872VWdNZ1zE/s912/DSC_0182.jpg (specjalnie niewyraźne :P )
A nazwa łac. to Podica s_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ s. :)

 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-25 09:20
30a. Niedługo rozpocznie się SpringAlive w Polsce. Obserwacje jakich ptaków można tam zgłosić? (wymień 5)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2012-02-28 21:29
PRZENOSIMY ZAGADKI (ja i krejzola) NA MÓJ BLOG ("ZAGADKI 2")! CZEKAJA TAM NA WAS KOLEJNE PYTANIA CZEKAJĄCE NA ODPOWIEDŹ!

Zagadki 28a i 30a są jeszcze nierozwiązane!
 
 
pawica
kruk
punkty: 5220
* * * * *
 
dodano: 2013-04-12 22:14
Odp. do 30a: Dymówka, kukułka, żołna i oczywiście bocian biały.
 
 
pawica
kruk
punkty: 5220
* * * * *
 
dodano: 2013-04-12 22:15
 I jeszcze jerzyk :)
 
 
pawica
kruk
punkty: 5220
* * * * *
 
dodano: 2013-04-12 22:25
Odp. do 28a: perkołyska afrykańska (?)
 
 
kormoran_13
bielik
punkty: 13528
* * * * * * *
 
dodano: 2013-04-13 10:59
Pawico, odpowiedź do naszych zagadek padła już w drugiej części: http://www.otopjunior.org.pl/pl/blog/kormoran_13/4525

Poza tym już nie piszemy z krejzolą zagadek. 
 
 
pawica
kruk
punkty: 5220
* * * * *
 
dodano: 2013-04-13 11:01
Aha. 
Szkoda :(
 
Nie ponosimy odpowiedzialności za wypowiedzi zawarte w komentarzach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Są one prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
Logowanie do serwisu:
 
 
 
Zapamiętaj hasło
 
 
 
 
 
Najnowsze w galerii klubowicza
Orlik z ...
Czyje to ...
W ...
Kolorowy ...
 
 
 
 
Najnowsi ulubieni klubowicza
 
 
 
 
 
Projekt i wykonanie Excelo.
Powered by excelo true CMS system.
Portal przygotowano dzięki wsparciu finansowemu Ambasady Królestwa Holandii w Polsce
- Program Małych Projektów Matra/KNIP