Strona, jak wiele innych, wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka). Jeśli ci to odpowiada, kontynuuj - w przeciwnym przypadku dowiedz się więcej kliknij.
http://www.otopjunior.org.pl
 
<
Poprzedni blog
 
Lista blogów
 
Następny blog
>
 
Sowie zagadki i wpisy
 
Poleć znajomemu
Drukuj
Sowie zagadki
 
 
~ chivetta    |    dodano: 2009-10-25 20:34

Zagadka 1:

Sowa, jedna z trzech postaci bogini Ateny.

Zagadka 2:

Nazywają go bubo bubo.

 

 
 
Komentarze ( 160 )
 
 
sowa
moderator
 
dodano: 2009-10-26 08:59
Do zagadki 2: Lepiej napisać Bubo bubo, to jest poprawny zapis nazwy łacińskiej :)
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 11:37
2. puchacz
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 11:55
Mogłabyś napisać, o co dokłądnie chodzi w zagadce 1? Czy o przydomek Ateny czy o gatunek sowy symbolizującej boginię?
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 16:43
tamara napisał:
„Mogłabyś napisać, o co dokłądnie chodzi w zagadce 1? Czy o przydomek Ateny czy o gatunek sowy symbolizującej boginię?”


a) Chodzi o nazwę sowy.

b) Są dwie wersje. W jednej ta sowa jest jedną z trzech postaci, w które może przemienić sie Atena, w drugiej jest jej nieodłączną towarzyszką.

Podpowiedz: ------- to po łacinie Atene noctua (nocna Atena).

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 16:46
tamara napisał:
„2. puchacz”
Dobra odpowiedź.
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 16:55
chivetta napisał:
„tamara napisał:„Mogłabyś napisać, o co dokłądnie chodzi w zagadce 1? Czy o przydomek Ateny czy o gatunek sowy symbolizującej boginię?” a) Chodzi o nazwę sowy. b) Są dwie wersje. W jednej ta sowa jest jedną z trzech postaci, w które może przemienić sie Atena, w drugiej jest jej nieodłączną towarzyszką. Podpowiedz: ------- to po łacinie Atene noctua (nocna Atena).”

Aha, to w takim razie ta Athene noctua to będzie pójdźka :) Dziękuję za wskazówki.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 17:42
tamara napisał:
„chivetta napisał:„tamara napisał:„Mogłabyś napisać, o co dokłądnie chodzi w zagadce 1? Czy o przydomek Ateny czy o gatunek sowy symbolizującej boginię?” a) Chodzi o nazwę sowy. b) Są dwie wersje. W jednej ta sowa jest jedną z trzech postaci, w które może przemienić sie Atena, w drugiej jest jej nieodłączną towarzyszką. Podpowiedz: ------- to po łacinie Atene noctua (nocna Atena).”Aha, to w takim razie ta Athene noctua to będzie pójdźka :) Dziękuję za wskazówki.”

Świetna odpowiedź. Wiem, że o tym trudno jest znalezć informacje i przepraszam za niejasne sformułowanie.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 19:10

Zagadka 3:

Sowa, która jest duża i lubi ryby.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 19:16

Zagadka 4:

Sowy dzienne mają ----- tęczówkę oka (np. sóweczka i pójdźka),dzienno - nocne ------------ lub -------- (np. puchacz i uszatka), a nocne ------ (np. puszczyk i płomykówka.

Podpowiedz: minusiki wskazują liczbę liter wyrazów, które nalęży wpisać w ich miejscu.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 19:18

Zagadka 5:

Sóweczka to po łacnie --------- ----------.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 19:22

Zagadka 6:

Wybierz najmniejszą i największą europejską sowę:

a) pójdźka

b) sóweczka

c) puchacz

d) puszczyk uralski (ural)

e) ketupa płowa

 
 
Matis
puchacz
punkty: 37309
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 19:49

Zadanie 6

sóweczka najmniejsza

puchacz największy

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-26 20:33
Matis napisał:
„Zadanie 6 sóweczka najmniejsza puchacz największy”

Dobra odpowiedź. :-)
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-27 20:28

Kto zna odpowiedzi na moje pozostałe zagadki? Zachęcam. W razie czego mogę dać podpowiedzi.

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-28 17:39
chivetta napisał:
„Zagadka 5: Sóweczka to po łacnie --------- ----------.”

To będzie Glaucidium passerinum.


 

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-28 17:42
Można wiedzieć, skąd pseudonim chivetta ? Trochę podobne do civetta - czyli sowa po włosku :)
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-28 20:41
tamara napisał:
„Można wiedzieć, skąd pseudonim chivetta? Trochę podobne do civetta - czyli sowa po włosku :)”


Odpowiedź do Zagadki 5 jest ok. Szkoda, że nikt nie odpowiada na 3 i 4 zagadkę.

Co do chivetty, to masz rację, ale się pomyliłam przy wpisywaniu. ;)

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:19
chivetta napisał:
„Zagadka 4: Sowy dzienne mają ----- tęczówkę oka (np. sóweczka i pójdźka),dzienno - nocne ------------ lub -------- (np. puchacz i uszatka), a nocne ------ (np. puszczyk i płomykówka. Podpowiedz: minusiki wskazują liczbę liter wyrazów, które nalęży wpisać w ich miejscu.”

Podpowiedż: chodzi o nazwy kolorów.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:20
chivetta napisał:
„Zagadka 3: Sowa, która jest duża i lubi ryby.”
Podpowiedż: obydwa człony nazwy są w zagadce.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:22

Zagadka 7

Ta europejska sowa potrafi zbudować gniazdo, co jest u sów wyjątkiem.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:24

Zagadka 8

Puchacz ma pazury do:

a)2 cm;

b) 4 cm;

c) 5 cm.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:25

Zagadka 9

Co robi zaniepokojona sowa?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:28

Zagadka 10

Jaka sowa ma nieco odmienny tryb życia, bo ptaki myślą, że to ptak drapieżny i nie nękają jej?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:31

Zagadka 11

Szlara to:

a) wzrok sowy

b)"uszka" sowy

c) pióra na twarzy, które działają jak talerz satelitarny i wzmacniają dżwięk?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 19:33

Zagadka 12

Gniazduje w specjalnie dla niej przygotowanych koszach wiklinowych.

 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 20:10
chivetta napisał:
„Zagadka 11 Szlara to: a) wzrok sowy b)"uszka" sowy c) pióra na twarzy, które działają jak talerz satelitarny i wzmacniają dżwięk?”
odpowiedź c

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 21:10

zag. 4

Sowy dzienne - żółta tęczówka

sowy nocne - czarna

sowy dzienno-nocne - nie wiem? ale podobno te, które wylatują na łowy wieczorem mają czerwoną tęczówką

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 21:12
chivetta napisał:
„Zagadka 7 Ta europejska sowa potrafi zbudować gniazdo, co jest u sów wyjątkiem.”
Uszatka błotna?
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 21:14
Na pozostałe zagadki naprawdę nie znam odpowiedzi na razie :( Ta sowa polująca na ryby (zag. 3) - hmmmm...Może jakaś podpowiedź?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 21:32
chivetta napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 3: Sowa, która jest duża i lubi ryby.”Podpowiedż: obydwa człony nazwy są w zagadce.”
Czytałam że niektóre sowy śnieżne polują na ryby. ;)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-29 21:33

Odp. 12 uszatka

 
 
Netta
puchacz
punkty: 47334
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 07:37
chivetta napisał: „Zagadka 3: Sowa, która jest duża i lubi ryby.”
Pewnie chodzi o rybiarkę dużą zwaną też sową rybiarką. To gatunek afrykański - i faktycznie duży, bo prawie jak puchacz.
 
 
Netta
puchacz
punkty: 47334
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 07:38
krejzola005 napisał: „Czytałam że niektóre sowy śnieżne polują na ryby. ;)”
Nad bodajże Dunajcem była para puchaczy, które wyspecjalizowały się w łowieniu pstrągów... :)
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:34
tamara napisał:
„zag. 4 Sowy dzienne - żółta tęczówka sowy nocne - czarna sowy dzienno-nocne - nie wiem? ale podobno te, które wylatują na łowy wieczorem mają czerwoną tęczówką”


Dzienno - nocne (czasem są aktywne także w dzień, z reguły wieczorem) mogą mieć też pomarańczową lub jak napisałaś - czerwoną tęczówkę. Reszta odpowiedzi dobra.

Co do zagadki 7: też jest dobrze.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:36
krejzola005 napisał:
„Odp. 12 uszatka”
Dobra odpowiedż. Sowy śnieżne polują z reguły na ... I już mam kolejną zagadkę.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:37

Zagadka 13

 Na co z reguły polują sowy śnieżne?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:45
Netta napisał:
„chivetta napisał: „Zagadka 3: Sowa, która jest duża i lubi ryby.”Pewnie chodzi o rybiarkę dużą zwaną też sową rybiarką. To gatunek afrykański - i faktycznie duży, bo prawie jak puchacz.”
Rzeczywiście, o ten gatunek mi chodziło. O tej sowie mało wiem. :( Zajrzyjcie na wikipedię.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:47
basias napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 11 Szlara to: a) wzrok sowy b)"uszka" sowy c) pióra na twarzy, które działają jak talerz satelitarny i wzmacniają dżwięk?” odpowiedź c”
Odpowiedż się zgadza. :)

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:50
chivetta napisał:
„Zagadka 10 Jaka sowa ma nieco odmienny tryb życia, bo ptaki myślą, że to ptak drapieżny i nie nękają jej?”
Podpowiedź: Ta sowa może z daleka przypominać ptaka szponiastego. Ma biały brzuch w czarne paseczki i stosunkowo długi, jak na sowę ogon.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 17:50
chivetta napisał:
„Zagadka 9 Co robi zaniepokojona sowa?”
Podpowiedź: Chodzi o zachowanie.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 19:37
chivetta napisał:
„Zagadka 13  Na co z reguły polują sowy śnieżne?”
Sowa śnieżna poluje zarówno w dzień, jak i w nocy, co jest zgodne z cyklem lata polarnego i nocy polarnej. Potrzebuje dużego terenu łowieckiego i potrafi przynieść zdobycz do gniazda nawet z odległosci 10 kilometrów. Głównym jej łupem są lemingi, ale łowi także zające bielaki i pardwy górskie . Niektóre sowy śniezne łowią ryby: czatują na obmywanym wodą kamieniu i jedną łapą chwytają rybę w szpony. Do miejsc, gdzie lemingi występują masowo, sowy ściągają zewsząd; gdy lemingów zaczyna brakować, sowy odlatują lub wstrzymują się z lęgiem. Podczas polowania czatują na urwisku, lub krążą lotem obserwacyjnym, czasami nieruchomiejąc w locie trzepoczącym.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-30 20:50
krejzola005 napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 13  Na co z reguły polują sowy śnieżne?”Sowa śnieżna poluje zarówno w dzień, jak i w nocy, co jest zgodne z cyklem lata polarnego i nocy polarnej. Potrzebuje dużego terenu łowieckiego i potrafi przynieść zdobycz do gniazda nawet z odległosci 10 kilometrów. Głównym jej łupem są lemingi, ale łowi także zające bielaki i pardwy górskie. Niektóre sowy śniezne łowią ryby: czatują na obmywanym wodą kamieniu i jedną łapą chwytają rybę w szpony. Do miejsc, gdzie lemingi występują masowo, sowy ściągają zewsząd; gdy lemingów zaczyna brakować, sowy odlatują lub wstrzymują się z lęgiem. Podczas polowania czatują na urwisku, lub krążą lotem obserwacyjnym, czasami nieruchomiejąc w locie trzepoczącym.”

Takiej odpowiedzi się nie spodziewałam. Chodziło mi tylko o lemingi. Super.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-10-31 20:15
Czemu nikt nie odpowiada na moje zagadki (chlip...). Mogę dać więcej podpowiedzi.
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 17:39
chivetta napisał:
„Czemu nikt nie odpowiada na moje zagadki (chlip...). Mogę dać więcej podpowiedzi.”
No to prosimy o więcej podpowiedzi, na razie jest trudnooo.
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 17:43
Chociaż, chociaż...może jednak spróbuję rozwiązać zagadkę 10. Czy to sowa jarzębata? W locie przypomina trochę krogulca :) (długi ogon i niewielka głowa jak na sowę, pierś i brzuszek w prążki).
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 20:33
tamara napisał:
„Chociaż, chociaż...może jednak spróbuję rozwiązać zagadkę 10. Czy to sowa jarzębata? W locie przypomina trochę krogulca :) (długi ogon i niewielka głowa jak na sowę, pierś i brzuszek w prążki).”
Tak, właśnie o tą sowę mi chodziło.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 20:40
chivetta napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 9 Co robi zaniepokojona sowa?”Podpowiedź: Chodzi o zachowanie.”
Podpowiedź 2:
 -y--y i p---y się.
(trzeba uzupełnić miejsca, w których są minusy)
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 20:42
chivetta napisał:
„Zagadka 8 Puchacz ma pazury do: a)2 cm; b) 4 cm; (wyeliminowałam jedną odpowiedź).

 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 20:58
Odp.2     Syczy i puszy się ?
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-02 21:00
Odp.8           Chyba (B) na zdjęciach wyglądają na długie, a nigdzie nie znalazłam informacji o ich długości.
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-03 12:43
Aha, jeszcze w związku z zagadką 13 - ciekawe czy wszyscy wiedzą, co to są te lemingi? ;) Nie należy ich mylić z flamingami, to nie są ptaki...
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-03 21:47
A mogę jeszcze dodać, jaką sowę najbardziej lubię? Syczka :) A Wy?
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:24
krejzola005 napisał:
„Odp.8           Chyba (B) na zdjęciach wyglądają na długie, a nigdzie nie znalazłam informacji o ich długości.”
Obydwie odpowiedzi się zgadzają. Gratulacje

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:25
tamara napisał:
„A mogę jeszcze dodać, jaką sowę najbardziej lubię? Syczka :) A Wy?”
Ja najbardziej lubię (i najlepiej znam) puchacza.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:27
chivetta napisał:
„tamara napisał:„A mogę jeszcze dodać, jaką sowę najbardziej lubię? Syczka :) A Wy?”Ja najbardziej lubię (i najlepiej znam) puchacza.”
Chociaż syczek też jest śliczny. Po tytule galerii i blogu można się domyśleć, że sowy to moje (h)uuulubione ptaki.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:30
tamara napisał:
„Aha, jeszcze w związku z zagadką 13 - ciekawe czy wszyscy wiedzą, co to są te lemingi? ;) Nie należy ich mylić z flamingami, to nie są ptaki...”
Lemingi to niewielkie gryzonie (rzeczywiście z flamingami nie mają nic wspólnego).

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:33
chivetta napisał:
„krejzola005 napisał:„Odp.8           Chyba (B) na zdjęciach wyglądają na długie, a nigdzie nie znalazłam informacji o ich długości.” Obydwie odpowiedzi się zgadzają. Gratulacje” Oczywiście miałam na myśli odpowiedzi do zagadek 8 i 9.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:35

Zagadka 14

Na jakie dwie podrodziny dzielimy rodzinę sów?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 18:39

Zagadka 15

Uzupełnij fragment łańcucha pokarmowego (chodzi o nazwy sów, które mogą się pozjadać).

------- zjada puszczyka, puszczyk zjada -------.

Albo:

------- } puszczyk } -------

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 19:21
Są nowe zagadki, może ktoś odpowie..
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 23:41
chivetta napisał:
„Zagadka 14 Na jakie dwie podrodziny dzielimy rodzinę sów?”

Zag. 14 Są dwie sowie rodziny:

a) płomykówkowate

b) puszczykowate

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 23:42
Chivetta, bardzo podoba mi się twój nowy wygląd bloga - nocne kolory, taka lekka sowia tajemniczość, naprawdę fajnie :)
 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-05 23:44

Zag. 15 Tutaj niestety nie wiem, może jakaś podpowiedź? :)

Nie sądziłam, że puszczyk zjada jakiś swoich sowich współbraci...

 
 
Netta
puchacz
punkty: 47334
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 08:23
Puchacz zjada puszczyka, puszczyk zjada uszatkę...
Tu nie ma żadnego poczucia wspólnoty międzygatunkowej, tu jest mięso do upolowania...

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 16:33
Netta napisał:
„Puchacz zjada puszczyka, puszczyk zjada uszatkę...
Miałam na myśli to, że puchacz zjada puszczyka, a puszczyk pójdzkę. Nie słyszałam, o przypadku, żeby puszczyk zjadł uszatkę.
 

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 16:37
tamara napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 14 Na jakie dwie podrodziny dzielimy rodzinę sów?” Zag. 14 Są dwie sowie rodziny: a) płomykówko WwWate b) puszczykowate”
Dobra odpowiedż. Co do koloru tła: Wystarczy wejść w wygląd bloga, wybrać ciemną sórkę i wtedy będzie taka sama, jak moja (i oczywiście z takim samym obrazkiem). 

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 17:20

Zagadka 16

Jaka sowa to po angielsku "orla sowa" (eagle owl)?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 17:24

Zagadka 17

Sóweczka kaktusowa może mieć do:

a) 20 cm

b) 19 cm

c) 14 cm?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 17:28

Zagadka 18

Gdzie najczęściej gniazdują płomykówki (chodi o miejsce)?

 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 17:29
chivetta napisał:
„Zagadka 16 Jaka sowa to po angielsku "orla sowa" (eagle owl)?”

Puchacz.
 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 17:30
chivetta napisał:
„Zagadka 18 Gdzie najczęściej gniazdują płomykówki (chodi o miejsce)?”
W stodołach i wieżach kościelnych.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 17:34
Obydwie odpowiedzi (zagadka 17 i 18) są dobre. Gratuluję szybkości odpowiedzi. ;)
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:23

Zagadka 19

Jak można bezstresowo (i bez ryzyka, ze rodzice opuszczą młode) zaobrączkować młodego puszczyka?

podpowiedź: przyda się kijek.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:30

Zagadka 20

Ile gatunków sów gniazduje i wyprowadza lęgi w Polsce?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:32

Zagadka 21

Ile powiek mają sowy?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:33

Zagadka 22

Jaka (malutka) sowa może zmieniać kształt głowy i calego ciała w zależności od nastroju?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:35

Zagadka 23

Jaki sowy mogą gniazdować w sąsiedztwie człowieka?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:39

Zagadka 24

Sowy z reguły atakują szponami. Jaki gatunek sowy często próbuje też dziobać?

podpowiedz:J

 Jest to mała, brązowo - biała sowa, podloty z reguły są czarne.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-06 18:40
Są nowe zagadki o sowach (i to calkiem sporo).
 
 
sowa
moderator
 
dodano: 2009-11-07 07:49
chivetta napisał:
„Zagadka 19 Jak można bezstresowo (i bez ryzyka, ze rodzice opuszczą młode) zaobrączkować młodego puszczyka? podpowiedź: przyda się kijek.”
Proponuję tą wiedzę pozostawić tylko obrączkującym, żeby innych nie kusiło! :)
 
 
Netta
puchacz
punkty: 47334
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-07 20:49

"Miałam na myśli to, że puchacz zjada puszczyka, a puszczyk pójdzkę. Nie słyszałam, o przypadku, żeby puszczyk zjadł uszatkę."

Puszczyk i pójdźka żyją w dość  odmiennych środowiskach, więc szanse na taki posiłek są raczej niewielkie.

Podaję za "Metodami badań i ochrony sów" (warto kupić): puchacz czasem chwyta szponiaste (głównie myszołów, puszczyk, uszatka), puszczyk nie gardzi uszatką i włochatką, puszczyk uralski poluje na puszczyki i uszatki.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-08 11:27
sowa napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 19 Jak można bezstresowo (i bez ryzyka, ze rodzice opuszczą młode) zaobrączkować młodego puszczyka? podpowiedź: przyda się kijek.”Proponuję tą wiedzę pozostawić tylko obrączkującym, żeby innych nie kusiło! :)”
Dobrze, więc na tą zagadkę proszę nie odpowiadać. Informacje o tym znalazłam w książce, ale oczywiście jej nie wypróbowałam, bo jestem na razie bardzo młodą pasjonatką sów. ;)

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-08 11:43
Netta napisał:
Puszczyk i pójdźka żyją w dość  odmiennych środowiskach, więc szanse na taki posiłek są raczej niewielkie. Podaję za "Metodami badań i ochrony sów" (warto kupić): puchacz czasem chwyta szponiaste (głównie myszołów, puszczyk, uszatka), puszczyk nie gardzi uszatką i włochatką, puszczyk uralski poluje na puszczyki i uszatki.”
 
Twoja odpowiedż była prawidłowa (sprawdziłam w tej samej książce, co ty).
Ale z pójdźką nie miałaś racji. W "Metodach badań i ochrony sów" jest  napisane, że pójdźka może padać ofiarą puszczyka.Obydwa gatunki wykazują dużą zdolnośc przystosowania się do różnego rodzaju środowisk. Mogą się spotkać np. w miastach (chociażby w parkach).

 
 
Netta
puchacz
punkty: 47334
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-08 18:14

Ale z pójdźką nie miałaś racji. W "Metodach badań i ochrony sów" jest  napisane, że pójdźka może padać ofiarą puszczyka.

Tu przyznaję Ci słuszność, bo w niewielkich miejscowościach ze starymi parkami, np. podworskimi, pójdźki i puszczyki mogą żyć w bezpośredniej bliskości.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-09 20:13
Zagadki 19 - 24 nie mogą się doczekać rozwiązania. ;) Mogę dać podpowiedzi.
 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-09 20:37

Zagadka 23

Płomykówka, syczek,

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-09 20:45
basias napisał:
„Zagadka 23 Płomykówka, syczek, ”
Zgadza się. Mogą również pójdźka i puszczyk.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-10 21:53
chivetta napisał:
„Zagadka 20 Ile gatunków sów gniazduje i wyprowadza lęgi w Polsce?”
podpowiedź:
a) 10 gatunków
b) 4 gatunki
c)  9 gatunków?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-10 21:59
chivetta napisał:
„http://www.tvp.pl/wiedza/przyroda/dzika-polska/Zagadka 21 Ile powiek mają sowy?”
podpowiedź:
Odpowiedź jest w jednym z filmów  "Dzika Polska".

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-10 22:01
chivetta napisał:
„chivetta napisał: „http://www.tvp.pl/wiedza/przyroda/dzika-polska/Zagadka 21 Ile powiek mają sowy?” podpowiedź: Odpowiedź jest w jednym z filmów  "Dzika Polska". http://www.tvp.pl/wiedza/przyroda/dzika-polska/
Przepraszam, pomyłka. To podpowiedź do następnej zagadki (zag. 22).
Podpowiedź:
Tyle samo, co inne ptaki.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-10 22:04
Na odpowiedź czekają zagadki ze świeżymi podpowiedziami. Zachęcam do rozwiązywania.
 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 10:54

Zagadka 21

3 powieki

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 12:41
basias napisał:
„Zagadka 21 3 powieki”
Bardzo dobrze. Przypominam, że zagadki 20, 22, 24 czekają na rozwiązania.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 12:43
chivetta napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 20 Ile gatunków sów gniazduje i wyprowadza lęgi w Polsce?” podpowiedź:  c)  9 gatunków?”
Teraz zróbmy inaczej. Spróbujmy je wszystkie wymienić. Może ja zacznę:
- puchacz,
Proszę o dopisanie reszty.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 12:46
chivetta napisał:
„Zagadka 22 Jaka (malutka) sowa może zmieniać kształt głowy i calego ciała w zależności od nastroju?” Naprawdę nikt nie chce obejrzeć filmu o --------?

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 13:08
chivetta napisał:
„Zagadka 24 Sowy z reguły atakują szponami. Jaki gatunek sowy często próbuje też dziobać? podpowiedz:J  Jest to mała, brązowo - biała sowa,  (patrz zag. 4)podloty z reguły są czarne.”
Tęczówki jej oczu są żółte tak jak u sowy dziennej (patrz zag. 4), mimo, że prowadzi ściśle nocny tryb życia.
Jeśli ktoś ma "Metody badań i ochrony sów", to może szukać podpowiedzi w rozdziale o chwytaniu i znakowaniu sów.

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 16:08
chivetta napisał:
„chivetta napisał:„Zagadka 22 Jaka (malutka) sowa może zmieniać kształt głowy i calego ciała w zależności od nastroju?” Naprawdę nikt nie chce obejrzeć filmu o --------?”

Nie wiem jak się nazywa, ale prawdopodobnie jest na tym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=U1RPNejyn8Q&feature=player_embedded

Rewelacja, prawda?

 
 
tamara
bielik
punkty: 12882
* * * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 16:28
do zagadki 22 - Z polskich sów to sóweczka ma takie talenty:) Natomiast nadal nie wiem, co za sowa jest na tym japońskim filmiku, który ja wkleiłam ;)
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 16:48
tamara napisał:
„chivetta napisał:„chivetta napisał:„Zagadka 22 Jaka (malutka) sowa może zmieniać kształt głowy i calego ciała w zależności od nastroju?” Naprawdę nikt nie chce obejrzeć filmu o --------?” Nie wiem jak się nazywa, ale prawdopodobnie jest na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=U1RPNejyn8Q&feature=player_embedded Rewelacja, prawda?”
Wydaje mi się, że na tym filmiku jest syczek.
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 17:39
tamara napisał:
„do zagadki 22 - Z polskich sów to sóweczka ma takie talenty:)
Hurra! Wreszcie dobra odpowiedź! Oczywiście chodziło o sóweczkę.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 20:04
krejzola005 napisał:
„tamara napisał:„chivetta napisał:„chivetta napisał:„Zagadka 22 Jaka (malutka) sowa może zmieniać kształt głowy i calego ciała w zależności od nastroju?” Naprawdę nikt nie chce obejrzeć filmu o --------?” Nie wiem jak się nazywa, ale prawdopodobnie jest na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=U1RPNejyn8Q&feature=player_embedded Rewelacja, prawda?”Wydaje mi się, że na tym filmiku jest syczek. ”
Moim zdaniem to jest syczek tropikalny (otus choliba). Mam ten sam film nagrany na komórkę. :)
Co do sów: One tak reagują, gdy się je zaniepokoji.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-11 20:12
* zaniepokoi ;)
 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-12 19:33

Zagadka 25

Jaka sowa ma w drugim członie łacińskiej  nazwy wyraz "pogrzebowy"? Podpowiedź: (Bo funereus znaczy właśnie pogrzebowy).

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-12 19:39
chivetta napisał:
„chivetta napisał:„chivetta napisał:„Zagadka 20 Ile gatunków sów gniazduje i wyprowadza lęgi w Polsce?” podpowiedź:  c)  9 gatunków?” Teraz zróbmy inaczej. Spróbujmy je wszystkie wymienić. Może ja zacznę:
- puchacz
 
- sóweczka
Czy naprawdę nikt nie potrafi wymienić innych gatunków sów? :(

 

 
 
basias
puchacz
punkty: 42414
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-13 16:52

Zagadka 20

Uszatka błotna, puszczyk mszarny (gnieździł się kiedyś w Puszczy Białowieskiej, obecnie zapewne na północnym wschodzie kraju. Źródło: Atlas Ptaków Europy DELTA), puszczyk uralski, włochatka,.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-13 18:17

Odpowiedź na zagadkę basias:

Uszatka błotna, puszczyk uralski i włochatka są dobrze, ale p. mszarnego nie brałam pod uwage, ponieważ według większości książek teraz pojawia się w Polsce tylko przelotnie (poza tym tylko czasem), bez gniazdowania i rozmnażania się.

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-13 18:23

W zagadce 20 mamy już 5 gatunków.Chodzi o wymianę sów gniazdujących w Polsce.

- puchacz

- sóweczka

- uszatka błotna

- puszczyk uralski

- włochatka;

Brakuje jeszcze 4 gatunków.

 

 
 
chivetta
łabędź
punkty: 8840
* * * * * *
 
dodano: 2009-11-13 21:49
Oczywiście w poprzednim wpisie nie miałam na myśli, żebyśmy mieli wymieniać sowy na inne ptaki, tylko o to, żebyśmy je wszystkie tu zapisali.
 
 
krejzola005
puchacz
punkty: 35355
* * * * * * * *
 
dodano: 2009-11-13 21:50

Odp.20

  • płomykówka zwyczajna (Tyto alba)
  • puchacz (Bubo bubo)
  • sóweczka (Glaucidium passerinum)
  • pójdźka (Athene noctua)
  • puszczyk (Strix aluco)
  • puszczyk uralski (Strix uralensis)
  • sowa uszata (Asio otus)
  • sowa błotna (Asio flammeus)
  • włochatka (Aegolius
  •  

     

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-13 21:52

    Zagadka 26 (tym razem dla początkujących):

    Jaką sowę można nazwać "ural"?

    Oczywiście nie chodzi mi o góry, tylko o sowę gniazdującą w Polsce.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-13 21:53
    krejzola005 napisał:
    „Odp.20 płomykówka zwyczajna (Tyto alba) puchacz (Bubo bubo) sóweczka (Glaucidium passerinum) pójdźka (Athene noctua) puszczyk (Strix aluco) puszczyk uralski (Strix uralensis) sowa uszata (Asio otus) sowa błotna (Asio flammeus) włochatka (Aegolius    ”Bardzo dobrze. ;)

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-13 21:59
    Stara zagadka z nową podpowiedzią:
    „Zagadka 17 Sóweczka kaktusowa może mieć do: a) 20 cm c) 14 cm?”
    Wykluczyłam jedną nieprawidłową odpowiedź. Przypominam, że sóweczka kaktusowa jest najmniejszą sową, a jeśli sóweczka (europejska ma 16 - 19cm to...
    Teraz to jest zagadka na logiczne myślenie (zresztą zrobiła sie niebezpiecznie prosta).

     
     
    basias
    puchacz
    punkty: 42414
    * * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 08:09

    Zagadka 17

    c) 14 cm

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 18:03
    basias napisał:
    „Zagadka 17 c) 14 cm”
    Oczywiście dobra odpowiedź. ;)

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 18:05

    Zagadka 27 (też dla początkujących)

    Czy wszystkie sowy polują tylko nocą?

    Podpowiedź w zag. 4.

    Jeśli można, to poproszę o podanie przykładu.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 18:07
    Do zagadki 26:„Zagadka 26 (tym razem dla początkujących): Jaką sowę można nazwać "ural"? Oczywiście nie chodzi mi o góry, tylko o sowę gniazdującą w Polsce.”

    Skoro nikt nie odpowiedział, to jest dla wszystkich.
     
     
    krejzola005
    puchacz
    punkty: 35355
    * * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 18:32

    Odp do 26.

    Puszczyka uralskiego.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 18:34
    krejzola005 napisał:
    „Odp do 26. Puszczyka uralskiego.”
    Dobra odpowiedź. ;)
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-14 19:29
    Co do zagadek 24 i 25 (są wcześniej) odpowiedzią jest ta sama nazwa sowy. Czemu nikt nie odpowiada? :(
     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-15 15:44

    Zag. 25

    To będzie włochatka (Aegolius funereus).

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-15 15:51

    Świetnie Tamaro, dobra odpowiedź na obie zagadki (24 i 25).

    Chyba muszę dać nowe zagadki.

    Została tylko zagadka 27. Teraz każdy może na nią odpowiadać.

     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-15 15:56

    Zag. 27

    Nie wszystkie sowy to nocne ptaki, wyjątkiem jest np. sóweczka :)

     
     
    TMB
    TMB
    wróbel
    punkty: 892
    * *
     
    dodano: 2009-11-15 15:57
    Lub pojdzka! Pamietajmy, ze u sokolnikow sowy lataja w dzien(np. puchacz, płomykówka, sowa sniezna)
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-15 16:54
    TMB napisał:
    „lub pojdzka! Pamietajmy, ze u sokolnikow sowy lataja w dzien(np. puchacz, płomykówka, sowa sniezna)”
    Dobrze, ale pójdźka może polować również nocą.


     Co do sokolnictwa: też masz rację. Ludzie raczej nie mieliby ochoty wstawać  tylko po to, aby zobaczyć sówki, chyba, że są pasjonatami.

    Z polskich sów tylko sóweczka jest całkowicie dziennym ptakiem. W nocy po prostu śpi.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-15 16:55

    Zagadka 28 (tym razem z zabobonów)

    Co to jest Bubak i dlaczego go tak nazywano?

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-15 20:38

    Do zag. 28:

    W bubaka przemieniała się sowa, której łacińska nazwa pochodzi od wydawanych przez ten gatunek dzwięków. A teraz niech ktoś zgadnie, w jaką sowę przemieniał sie bubak i odwrotnie?

     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-16 18:02
    28. puszczyk?
     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-16 18:06

    Wiesz może, jak wyglądał taki bubak? Czy był z wyglądu sową tyle, że o tajemniczych właściwościach czy miał całkiem inną postać?Nie mogę tego nigdzie znaleźć...

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-16 18:50

    Co do bubaka:

    To była postać mityczna, ludzie wierzyli, że w niego przemienia się puchacz. Nazwa ma też związek z nazwą gatunkową Bubo bubo. Niestety nie wiem jak wyglądał.

    Natomiast postać puszczyka przybierał potarczuk lub strzyga (striga).

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 20:10

    Zagadka 29

    Jakie są dwa sowie "superpatenty" na bezszelestny lot? Podpowiedzi można szukać w najnowszych zagadkach tamary.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 20:13

    Zagadka 30

    Jaka jest druga nazwa wypluwki i czym ona jest?

    Czy tylko sowy je produkują?

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 20:18

    Zagadka 31

    Gdzie żyje puchacz wirgiński i czy zalatuje do Polski?

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 20:22

    Zagadka 32

    Sowy  zazwyczaj atakują:

    a) dziobem

    b) szponami

    c) szponami i dziobem?

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 20:27

    Zagadka 33

    Ilu przedstawicieli rodzaju Bubo (puchacze) żyje na świecie?

    a) 8

    b) 16

    c) 21?

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 20:28
    Jest pięć świeżo dodanych zagadek, które czekają na odpowiedzi...
     
     
    krejzola005
    puchacz
    punkty: 35355
    * * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 21:01

    Odp.33 b)16

     
     
    krejzola005
    puchacz
    punkty: 35355
    * * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 21:04

    Odp.30

    Wypluwka (zrzutka) – zlepek niestrawionych części pokarmu, np. kości, sierść, pancerzyki owadów, wydalany ruchami wymiotnymi przez otwór gębowy, przez wiele gatunków ptaków, takich jak sowy, ptaki szponiaste czy mewy. Powstaje w żołądku mięśniowym ptaka. Na ich podstawie można określić skład pokarmu ptaka.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 21:27

    Odp na odp.  krejzoli: Zag, 30 jest dobrze, ale  w zagadce 33 poprawną odpowiedzią jest odp. c). Zródło: "Sowy Roztoczańskiego Parku Narodowego".

    ;)

     
     
    krejzola005
    puchacz
    punkty: 35355
    * * * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 21:38
    chivetta napisał:
    „Odp na odp.  krejzoli: Zag, 30 jest dobrze, ale  w zagadce 33 poprawną odpowiedzią jest odp. c). Zródło: "Sowy Roztoczańskiego Parku Narodowego". ;)”

    Wyróżnia się 16 podgatunków  zamieszkujących odpowiednio:

    Niektórzy systematycy uznają puchacza indyjskiego (Bubo bengalensis) za podgatunek puchacza.

    Ja znalazłam taką  informację w Wikipedii

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 22:04
    W twoim wpisie zdaje się brakuje puchacza wirgińskiego (Bubo virginianus).
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-28 22:43
    Lista z Wikipedii nie zgadza sie z innymi źródłami np. "Atlas ptaków swiata" (wydawnictwo: Multico), a nawet Avibase, na którą powołuje się Wikipedia.  W takim razie nie jestem w stanie jednoznacznie zweryfikować listy podgatunków. :((
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-11-29 10:19

    Już wiem, dlaczego się nie zgadzało. Tamara podała podgatunki dla Bubo bubo, a ja pytałam o gatunki dla rodzaju Bubo. Poniżej daję link do strony, na której są wymienione. Jest ich nawet 22, a nie 21, jak było w poprzednio podanym przeze mnie żródle.

    http://www.owlpages.com/owls.php?genus=Bubo

     

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-03 18:29

    Czy już wszystkim znudziły się moje zagadki? :(

    Jest jeszcze kilka nierozwiązanych...

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-03 18:57

    Zostały jeszcze zagadki 29, 31 ,32. Zachęcam. :)

     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-03 19:54
    chivetPuchacz wirgińskita napisał:
    „Zagadka 31 Gdzie żyje puchacz wirgiński i czy zalatuje do Polski?”
    Puchacz wirgiński żyje zdaje się w obu Amerykach i nie zalatuje do Polski, bo za daleko.
     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-03 19:59
    chivetta napisał:
    „Zagadka 29 Jakie są dwa sowie "superpatenty" na bezszelestny lot? Podpowiedzi można szukać w najnowszych zagadkach tamary.”

    Te dwa patenty to:

    1. delikatny meszek, który tłumi wszystkie dźwięki,

    2. ząbkowanie zewnętrznych lotek, aby powietrze mogło bez przeszkód przepływać. 

     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-03 20:01
    chivetta napisał:
    „Czy już wszystkim znudziły się moje zagadki? :( ”
    Ależ skąd! Prosimy o jeszcze!

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:16

    Tamara bardzo dobrze odpowiedziała na moje zagadki. Czy ktoś teraz potrafi odpowiedzieć na zagadkę 32? Wykluczę jedną odpowiedź:

    a) dziobem

    b) szponami;

    Przypominam, że pytanie brzmiało: Czym zazwyczaj atakują sowy?

     
     
    emis13
    bielik
    punkty: 27298
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:19
    Ja z sów tylko tyle pamiętam, że u uszatek błotnych samiec tarza się po ziemi by odciągnąć uwagę od gniazda. No trudno, stawiam na a).
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:20

    Zagadka 34

    Kto napisał wiersz pt. "Sowa"?

    (Zaczynał się tak: "Na południe od Rogowa mieszka w leśnej dziupli sowa, która całą noc od rana tkwi nad książką zaczytana.")

     
     
    emis13
    bielik
    punkty: 27298
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:22

    Jan Brzechwa.

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:24

    Do odpowiedzi Emis13:

    Prawidłowa jest odpowiedź b). Co prawda zdarza się, że pisklęta, lub dorosłe włochatki atakują dziobem.

    Natomiast o tym, co napisałaś, nie wiedziałam. ;)

    Miałam na myśli to z uszatką błotną.

     
     
    emis13
    bielik
    punkty: 27298
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:27
    Takie zachowanie miał okazję obserwować A.Kruszewicz. Pisze o tym w ,, Ptaki Polski". Książka ta powinna znaleźć się w księgozbiorze każdego ptasiarza- jest niesamowita.
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-04 21:28
    emis13 napisał:
    „Jan Brzechwa.”


     

    Dobra odpowiedź. Gratuluję szybkości.

    "   "

     00

      +

    OOOO

    OOO

    OO

    '  '

    Jakby co, to miała być sowa. ;)

     
     
    djkarpowicz
    bielik
    punkty: 23374
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-05 09:20
    Jakby uszatka:)
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-09 19:56
    Zaniepokojona, bo taka chuda. ;)
     
     
    tamara
    bielik
    punkty: 12882
    * * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-13 17:49

    Macie tu jeszcze jedną sówkę:

    1111111111111¶´´¶111(¯`(●)´¯)11
    11(¯`v´¯)111111¶11111 (_.^._)111
    1(¯`(●)´¯)11111111¶¶¶¶111111111
    11(_.^._)1111111¶¶´´´´¶¶¶´11111
    111111¶¶¶1111¶¶´´´´´´´´¶¶´1111
    111¶¶¶´´´¶¶11¶´´´´´´´´´´¶¶´111
    1¶¶´´´´´´´´¶¶¶´´´´´´´´´´´¶¶´11
    ¶¶´´´´´´´´´´¶¶´¶¶¶¶´´´´´´¶¶´11
    ¶´´´´´´´¶¶¶´¶¶´¶¶¶¶¶´´´´´¶¶´11
    ¶´´´´´´¶¶¶¶¶´¶¶´¶¶¶´´´´´´¶¶´11
    ¶´´´´´´´¶¶¶´´¶¶¶´´´´´´´´¶¶¶¶´1
    ¶¶´´´´´´´´´´¶¶1¶¶¶´´´´¶¶¶11¶¶1
    1¶¶´´´´´´´´¶¶1111¶¶¶¶¶¶1111¶¶1
    11¶¶´´´´´¶¶¶´1111111111111111¶
    11¶¶¶¶¶¶¶¶1111111111111111111¶
    11¶11111111111111111111111111¶
    1¶¶1111111111111111111111111¶¶
    1¶¶111111111111111111¶¶1111¶¶1
    11¶¶111¶¶11111111111¶¶111¶¶¶´1
    111¶¶11111¶¶¶¶¶1111¶¶1¶¶¶¶¶´11
    11111¶¶11111¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´11111
    111111¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶´1111111111
    11111111111(¯`v´¯)1111111111111
    1111111111(¯`(●)´¯)11111111111
    11111111111(_.^._)1111111111

     

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-18 20:58
    Świetna sówka. Musiało być z nią dużo pracy.
     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-20 20:22
    chivetta napisał:
    „Już wiem, dlaczego się nie zgadzało. Krejzola podała podgatunki dla Bubo bubo, a ja pytałam o gatunki dla rodzaju Bubo. Poniżej daję link do strony, na której są wymienione. Jest ich nawet 22, a nie 21, jak było w poprzednio podanym przeze mnie żródle. http://www.owlpages.com/owls.php?genus=Bubo  ”

     

    Przepraszam za tą mała pomyłkę. :)

     
     
    chivetta
    łabędź
    punkty: 8840
    * * * * * *
     
    dodano: 2009-12-20 20:24
    emis13 napisał:
    „Takie zachowanie miał okazję obserwować A.Kruszewicz. Pisze o tym w ,, Ptaki Polski". Książka ta powinna znaleźć się w księgozbiorze każdego ptasiarza- jest niesamowita.”
    Ja też bym chciała zaobserwować. Kto by nie chciał. Byłyby świetne zdjęcia na otopjuniorze.
    Ale ja nie jestem przecież profesjonalnym obserwatorem. ;)
     
    Nie ponosimy odpowiedzialności za wypowiedzi zawarte w komentarzach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Są one prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
    Logowanie do serwisu:
     
     
     
    Zapamiętaj hasło
     
     
     
     
     
    Najnowsze w galerii klubowicza
    Podgorza ...
    Znowu ...
    Portret ...
    ślady ...
     
     
     
     
    Najnowsi ulubieni klubowicza
     
     
     
     
     
    Projekt i wykonanie Excelo.
    Powered by excelo true CMS system.
    Portal przygotowano dzięki wsparciu finansowemu Ambasady Królestwa Holandii w Polsce
    - Program Małych Projektów Matra/KNIP