Strona, jak wiele innych, wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka). Jeśli ci to odpowiada, kontynuuj - w przeciwnym przypadku dowiedz się więcej kliknij.

Poprzedni blog

Lista blogów

Następny blog

ptasim piórem

Poleć znajomemu
Drukuj
Pokaz dużych ptaków

~ LLeennaa    |    dodano: 2016-07-10 13:49
Kiedy byłam na moim 2 tygodniowym wyjeździe, pojechaliśmy w Alpy. mieliśmy piękny hotel, ale to nie o nim chcę napisać. Pewnego dnia pojechaliśmy na wielką górę wyciągiem. były piękne widoki małych strumyczków i wodospadów, owiec i koni, i wreszcie dojechaliśmy na szczyt. trzeba było jeszcze się trochę wspiąć, ( a raczej wejść ) i byliśmy na górze. Tam o godzinie 14 miał się odbyć pokaz dużych ptaków. Mieliśmy pól godziny czasu. W restauracji zjedliśmy obiad. wreszcie poszliśmy na zewnątrz, niestety padał deszcz :(,  i pokaz ptaków się rozpoczął. Na początek pan sokolnik wziął sokoła wędrownego. Pokazał wszystkim, że żeby mieć sokoła na ręce trzeba założyć specjalną rękawicę ( oczywiście ja o tym wiedziałam ). Potem zdjął sokołowi z głowy "czapeczkę" i podrzucił go. Odleciał. Po chwili przyleciał i złapał nagrodę - kurczaka. Po chwili był pokaz z myszołowem, który latał i siadał po kolei na wszystkim. Następnym ptakiem był puchacz, który piorunował wszystkich wzrokiem. Była jeszcze sowa śnieżna i orzeł przedni. To był fajny dzień moich wakacji!

Komentarze ( 4 )

* * *

dodano: 2016-07-16 17:18
Ptaszyna napisał:
„Uważam sokolnictwo za jedną z najgorszych rzeczy, jakie człowiek wyrządził ptakom. Drapieżniki używane do tego celu są często ręcznie karmione, trzymane same. W efekcie to ludzi traktują jako towarzyszy, a nie inne osobniki swojego gatunku. To nie jest normalne. ”

Ptaszyna
łabędź
punkty: 8483
* * * * * *

dodano: 2016-07-17 19:49
ptaszek napisał:
„Zgadzam się z tobą całkowicie Ptaszyno,ptak tak jak każde zwierze ma prawo do wolności i własnych potrzeb.”
Dokładnie, ale tu chodzi także o to, że sokolnicze ptaki muszą być bardzo oswojone, inaczej nie dałoby się z nimi pracować. To właśnie po to niektóre ręcznie się karmi, co jest bestialskim oddzieleniem od naturalnych rodziców i pozbawieniem zwierzęcia normalnego "dzieciństwa". Co jest efektem takich działań? Ptaki, które uważają człowieka wręcz za partnera. Dla mnie to jest chora sytuacja. Każdy stworzenie na ziemi, jeśli potrzebuje towarzystwa, powinno się trzymać z przedstawicielem swojego gatunku, a nie inaczej.

Poza tym sokolnictwo powstało w chwili, kiedy człowiek zabrał z gniazda pisklę dzikiego drapieżnika... Zatem już widać po tym, że to nie może być nic dobrego.

grzespiesik
jaskółka
punkty: 2084
* * *

dodano: 2016-08-11 16:04
Też byłem w Alpach i widziałem pokaz ptaków.

Nie ponosimy odpowiedzialności za wypowiedzi zawarte w komentarzach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Są one prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
Logowanie do serwisu:

Zapamiętaj hasło

Najnowsze w galerii klubowicza
Raniuszek
Dziwonia ...
Kos z ...
zdjęcie ...

Najnowsi ulubieni klubowicza

Projekt i wykonanie Excelo.
Powered by excelo true CMS system.
Portal przygotowano dzięki wsparciu finansowemu Ambasady Królestwa Holandii w Polsce