Strona, jak wiele innych, wykorzystuje cookies (tzw. ciasteczka). Jeśli ci to odpowiada, kontynuuj - w przeciwnym przypadku dowiedz się więcej kliknij.

Poprzedni blog

Lista blogów

Następny blog

Ptasia Pasja

Poleć znajomemu
Drukuj
Podróż na Kretę

~ Kakadu    |    dodano: 2012-07-09 11:51    |    ostatnia zmiana: 2012-07-17 08:23
Witajcie !
Wczoraj wróciłem z dwutygodniowej podróży na grecką wyspę Kretę. Wybrałem się tam wraz z rodzicami i siostrą. Mieszkaliśmy w małej, malowniczej miejscowości Ligaria, położonej 4 km od stolicy Krety- Iraklionu. Wokół naszego hotelu było mnóstwo krzewów i pnączy, które wabiły owocami lutniczki i cierniówki. Od czasu do czasu nad miejscowością krążyły myszołowy i pustułki. Podczas wyjazdu wybraliśmy się na wiele wycieczek, wypożyczyliśmy samochód i zaczęliśmy życie podróżnika. Odwiedziliśmy min wąwóz Samaria, który jest największym wąwozem w Europie i jednym z najpiękniejszych. Zobaczyłem w nim dwie jaskółki skalne i sępa płowego, który zatoczył wielką pętlę nad głowami turystów i poleciał dalej szukać pożywienia Poza tymi gatunkami widziałem również pokrzewkę aksamitną odpoczywającą  na krzewie, mnóstwo gołębi miejskich i wróbli, które były podstawowym elementem większych miast i wsi. Nad każdą większą wodą latały  mewy białogłowe, a w fortach i twierdzach masowo lęgły się jerzyki. Na Krecie zastałem również jaskółkę rudawą niestety na w pół żywą, był to młody osobnik, którego gniazdo najprawdopodobniej uległo zniszczeniu.
Wyjazd uważam za bardzo udany, podczas którego wiele się nauczyłem i zwiedziłem. Szkoda tylko, że nie było mnie na zakończeniu szkoły podstawowej.
Pozdrawiam Kakadu :)

Komentarze ( 2 )

ostoja
bielik
punkty: 19625
* * * * * * *

dodano: 2012-07-09 12:16
Z wakacji na razie moje najciekawsze obserwacje to bocian czarny, kraski oraz orlik krzykliwy - byłem w Puszczy Białowieskiej, mam blog Puszcza Białowieska tam wszystkie ptaki, które tam widziałem.
Co do twojej wycieczki gratulację spotkania pokrzewkę aksamitną, sępa płowego i jaskółkę skalną i rudawą.

DoXxil
kruk
punkty: 5752
* * * * *

dodano: 2012-07-10 11:37
Gratuluje udanej wycieczki i tylu obserwacji :)

Nie ponosimy odpowiedzialności za wypowiedzi zawarte w komentarzach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Są one prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.
Logowanie do serwisu:

Zapamiętaj hasło

Najnowsze w galerii klubowicza
Hełmiatk ...
Prosta ...
Piskliwiec
Rudzik

Najnowsi ulubieni klubowicza

Projekt i wykonanie Excelo.
Powered by excelo true CMS system.
Portal przygotowano dzięki wsparciu finansowemu Ambasady Królestwa Holandii w Polsce